Tack för den beskrivningen. Ska prova den via Putty heter det väl.
Uppdateringarna jag kör meddelas via epost (hur nu det funkar), sedan går jag in med webläsaren och skriver IP+/server-manager/
Klickar på "Installationshanteraren för programvara" och där uppdaterar.
Det är ju en enkel metod tycker jag och jag uppdaterar allt som erbjuds eftersom jag inte vet vad man kan avstå från. Det har ju funkat i flera år för mig och hoppas det funkar framöver.
Enbart denna gång då jag såg dessa varningar faktiskt.
Det vi nu håller på med och du beskriver kanske bör ligga i en separat tråd.. "uppdatering med hjälp av yum" kanske.
Ja om jag skräms iväg eller avhåller mig att vara aktiv beror nog mer på om jag har "tummen mitt i handen". Många gånger känns det så, vilket ju inte den som tipsar/hjälper mig vet om.
Jag är mycket tacksam för att SME-servern finns som programvara och skulle vilja veta allt om den.. men så kommer detta "tummen mitt i handen" in och sätter krokben eller gör mig hämmad.
Sedan detta med att ha tid.. Jag har fullt upp att sköta om min fru som har Personliga assistenter, så jag får inte ha den fritid jag skulle vilja ha för vad jag är intresserad av.. sedan har jag åldern emot mig.. 67 år och känner mig som en 20-åring med framtiden framför sig.. hur katten går allt detta ihop.?